Qualident Tienen, een moderne en gedeconventioneerde tandartsenpraktijk, heeft als doel een mooie glimlach te bezorgen aan al haar patiënten. Dat doen ze in een professionele omkadering. Om die professionele omkadering aan te bieden, hebben ze niet alleen goede instrumenten nodig om de patiënten te helpen, maar ook een goede server en IT-infrastructuur. En daarvoor deed Qualident beroep op TWS.
De uitdaging
Om een vlotte service aan haar patiënten aan te bieden, werkt Qualident met de software van Dentadmin die voor en door tandartsen werd ontwikkeld en 100% GDPR-proof is. De software van Dentadmin werkt perfect, maar wanneer de server niet meer goed functioneert, is het moeilijk om die vlotte service te kunnen aanbieden. En dan schiet TWS te hulp.
“We hebben er bewust voor gekozen om te kijken naar IT-bedrijven in Tienen en in de omgeving.” zegt Krista Rofessart, verantwoordelijke voor de administratie, HR en finance binnen Qualident Tienen. “Bij Qualident hebben we nood aan Flexibiliteit en is het ook belangrijk dat onze contactpersoon af en toe kan langskomen. Na gesprekken met verschillende partijen en referenties te bekijken, kozen we resoluut voor TWS. En tot vandaag hebben we daar nog geen seconde spijt van gehad.”
Partner in IT
“Qualident maakte een enorme groei door als tandartspraktijk. Ons IT-luik speelde hier een grote rol in en moest uiteraard mee groeien. We zochten daarom naar een partner die onze volledige IT beheert en die vonden we bij TWS. Nadat ze een nieuwe server installeerden voor de software van Dentadmin, besloten we om onze volledige IT te gaan outsourcen.”
“Ondertussen is dit zo’n drie jaar geleden. In die periode leverde TWS pc’s aan en namen ze deze ook in beheer. En recent zetten ze onze telefonie om naar een digitale centrale met 3CX. Ook maken we nu gebruik van een pakket waarin we het beheer van onze patiënten kunnen opvolgen. Dit zorgt er niet alleen voor dat we onze patiënten snel en makkelijk kunnen helpen, maar het zorgt ook voor een efficiënte interne werking.”
Het plaatje klopt
“Voor dat we beroep deden op de expertise van TWS, gebeurde alle communicatie via WhatsApp. Niet meteen de meest efficiënte manier. Nu gebeurt al onze interne communicatie via Microsoft Teams. Een hele vooruitgang. Met TWS klopt het volledige plaatje dan ook. Ze houden ons steeds proactief op de hoogte van wijzigingen in de markt die wel eens interessant zouden kunnen zijn voor ons, zonder in de structuur te overdrijven. TWS kijkt naar wat goed is voor het bedrijf en houdt mee de kosten in het oog.”
“Dankzij TWS is er een aanzienlijke verbetering op vlak van efficiëntie. De nieuwe producten die ze installeerden, maken het werk van onze assistentes veel makkelijker. Een gegeven dat ook onze patiënten niet is ontgaan. We raden TWS dan ook met veel plezier aan aan andere bedrijven!”
Bij TWS zijn we altijd blij als we deel kunnen uitmaken van de groei van onze klanten. Een efficiënte werking, zowel intern als naar patiënten/klanten toe, moet altijd prioriteit nummer 1 zijn. En TWS helpt daar graag aan mee!
Het vervolg
Dat Qualident tevreden was, bewijst het feit dat we sinds dit project ook hun volledige IT-infrastructuur beheren. In december 2022 verhuisde Qualident naar een nieuwe locatie in de OLV-Broederstraat in Tienen. Deze locatie is toch wel wat speciaal, want een deel van de praktijk werd gebouwd in de voormalige kapel van de school die vroeger op die site stond.
TWS mocht de verhuis en uitbreiding van het ICT-materiaal van de kabinetten uitvoeren. De praktijk telt nu 7 kabinetten, voorzien van alle nodige IT-infrastructuur waarop de tandartsen de patiëntendossier kunnen opvragen en aanpassen. Het computernetwerk is helemaal nieuw, waardoor iedereen binnen de praktijk kan genieten van een snelle netwerkverbinding én snelle Wifi, ook voor de bezoekers via een gastnetwerk.