Sinds kort startte Microsoft de New Commerce Experience voor het beheer van ‘seat based’ licenties (licenties per gebruiker, zoals Microsoft 365, Dynamics 365…). Deze opstart heeft een aantal gevolgen van hoe Sonical by TWS als reseller de licenties voortaan zal aanbieden. We geven u graag een overzicht, zodat u meteen op de hoogte bent.
Omzetting van bestaande licenties naar Microsoft NCE
Alle bestaande licenties worden vanaf 10 januari 2022 omgezet naar Microsoft NCE. Dit wil zeggen dat men voor elke ‘seat based license’ kan kiezen voor een looptijd van een maand of een jaar. Eens de looptijd start, ben je als klant verplicht om de licentie tot het einde van de periode te betalen. Deze betaling gebeurt bij de start van een subscriptie en kan maandelijks of jaarlijks worden uitgevoerd. Ga je voor een jaarlijke subscriptie (looptijd van één jaar), dan heb je wel nog de mogelijkheid om deze per maand te betalen, ervan uitgaande dat er 12 betalingen zullen worden aangerekend.
Licenties per jaar
Tot voor kort kon Sonical by TWS alle ‘seat based licenses’ (licenties per gebruiker, zoals Microsoft 365, Dynamics 365…) per maand aanbieden. Vanaf juli 2022 verandert dit standaard naar licenties per jaar. Maandelijkse licenties kunnen nog, indien er meer flexibiliteit nodig is. Voor deze licenties zal 20% extra aangerekend worden.
Prijsgarantie voor de volledige looptijd van de subscriptie
Op 1 maart 2022 verwachten we vanuit Microsoft een prijsstijging voor Office 365 licenties. Aangezien er voor NCE-licenties een prijsgarantie is voor de volledige looptijd van de subscriptie (een maand of een jaar) en omwille van het feit dat er een prijsstijging komt van de maandelijkse subscripties, raadt Sonical by TWS u aan om te kiezen voor een looptijd van één jaar voor licenties die u volgend jaar zeker het volledige jaar zal gebruiken.
Voor licenties die u mogelijks minder dan één jaar nodig heeft, kan u het best een looptijd van één maand nemen. Een mix van beide is ook mogelijk.
Krijgt u graag meer informatie over Microsoft New Commerce? Of over de impact die deze kan hebben op uw Microsoft subscripties? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met het Sonical by TWS-team via helpdesk@tws.be. We maken dan graag een afspraak om dit verder te verduidelijken.