Door de juiste huishoudhulp aan het juiste gezin te koppelen, zorgt dienstenchequebedrijf Easy Life ervoor dat families meer qualitytime hebben. Met kantoren over heel Vlaanderen en Brussel en met een hippe en jonge uitstraling bevindt Easy Life zich momenteel in een booming business.
Maar booming business en een snelle groei brengen ook uitdagingen met zich mee. Intussen is Easy Life actief vanuit 25 kantoren. Om alle consulentes ter plekke te voorzien van de nodige IT-infrastructuur en hen bij te staan bij kleine en grote computerproblemen, doet Easy Life beroep op TWS.
De uitdaging
Met kantoren op 32 verschillende locaties bevestigt Easy Life haar sterke positie in de markt. Waar voorheen de CEO of een vaste medewerker tussendoor de IT-problemen oplostte, legde men bij Easy Life dit in 2015 in handen van TWS. Een snelle groei gaat gepaard met een snelle teamexpansie. Nieuwe medewerkers opstarten vraagt naast de corebusiness ook veel werklast op vlak van infrastructuur. Denk maar aan een laptop en de configuratie daarvan, een smartphone, …
Ook na de opstart steken IT-problemen soms de kop op. De printer start niet op, de wifi geeft geen signaal, de documenten in de cloud geven een foutmelding, …
“Zitten we met een probleem? Dan nemen we snel de telefoon en bellen we naar TWS. Het probleem is zo opgelost.”
Ontzorging van élk it-probleem
“Bij de opstart van nieuwe bedienden, helpt TWS ons om de nodige infrastructuur te voorzien.” Vertelt Sofie Van den Branden, HR verantwoordelijke bij Easy Life. “Ik bezorg TWS een excel met alle nodige gegevens en zij zorgen ervoor dat alles klaarstaat op de eerste werkdag: geïnstalleerde laptop met de nodige Microsoft 365 licenties, nieuwe smartphone, een laptopsteun, toetsenbord, muis, eventueel een headset, …
Ook bij nieuwe bestellingen gebeurt dat op deze manier. Andy en Tim, onze contactpersonen bij TWS, zullen echter altijd meedenken. Als twee personen bijvoorbeeld dezelfde bestelling plaatsen, zullen ze altijd dubbelchecken en niet blindelings bestellen. Een hele geruststelling om zo’n IT-team achter je te hebben staan.”
Als consulentes tijdens de werkdag een probleem ervaren, kunnen ze rechtstreeks contact opnemen met TWS. Ideaal, want zo kan Sofie zich bezighouden met haar kerntaken en is ook de medewerker supersnel geholpen. Elke toestel is namelijk voorzien van een sticker met unieke code, zo kan TWS het probleem efficiënt aanpakken.
“De grootste meerwaarde? TWS is àltijd bereikbaar en ons single point of contact. Een netwerkprobleem? TWS pikt dit op met Proximus. Wij hoeven niet zelf minutenlang aan de wachtlijn te hangen.”
TWS is dan ook erg tevreden Easy Life te mogen ondersteunen in hun mooie groeiverhaal. Deze zomer nog werden twee nieuwe kantoren geopend. De nodige digitale telefonie met al zijn functionaliteiten zoals digitale receptionist, call queues, vakantieregeling… werden opgezet. Een mooie samenwerking waar Easy Life zeer tevreden over is. Ook andere bedrijven vonden reeds de weg naar TWS dankzij een aanbeveling van Easy Life.