Implementatie van AI in Microsoft 365 Business Central

Artificiële intelligentie of AI is niet meer weg te denken uit onze levens sinds de opkomst van Chat GPT. Het is niet langer een futuristisch concept, maar helpt steeds meer bedrijven hun processen efficiënter in te vullen. Microsoft 365 Business Central heeft dat ook begrepen en brengt nu de kracht van AI naar kleine en middelgrote bedrijven. 

Automatisering van repetitieve taken 

Met Copilot heeft Microsoft 365 Business Central een innovatieve stap gezet door de eerste AI-aangedreven assistent te introduceren in zowel customer relationship management (CRM) als enterprise resource planning (ERP). Copilot automatiseert niet alleen repetitieve taken, maar stimuleert ook creativiteit en efficiëntie binnen je organisatie. 

Copilot biedt een breed scala aan functionaliteiten die jouw team kunnen ondersteunen bij diverse taken.  

Enkele voobeelden: 

  • Productmanagers kunnen productbeschrijvingen genereren op basis van productattributen zoals kleur, materiaal en maat. Deze automatisch gegenereerde beschrijvingen kunnen tijd en moeite besparen en zorgen voor consistentie in de communicatie over producten. 
  • Copilot kan zelfs automatische antwoorden op e-mails genereren. Dit kan vooral handig zijn voor veelvoorkomende klantvragen of routinecommunicatie. Bijvoorbeeld, als een klant informatie vraagt over de levertijd van een bestelling, kan Copilot een nauwkeurig en gepersonaliseerd antwoord genereren op basis van de meest recente gegevens. 

Verbetering van klantenservice met voorspellingen 

Door repetitieve taken te automatiseren, kunnen je medewerkers zich richten op complexere en waardevollere taken. Dit verhoogt de productiviteit en verbetert de algehele efficiëntie van je team. Bovendien zorgt de consistentie en snelheid die Copilot biedt ervoor dat je klanten een betrouwbare en snelle service ervaren. 

Verantwoorde implementatie van AI 

Uiteraard is AI geen speelgoed dat altijd en overal ingezet kan worden. Spring er dus wel op een verantwoorde manier mee om. Het is belangrijk dat je begrijpt hoe AI werkt, welke keuzes een invloed hebben op je prestaties en gedrag, en waarom het belangrijk is om het hele systeem te overwegen  (technologie, hoe mensen er mee omgaan, en hoe je omgeving ermee omgaat). 

De implementatie van AI in Microsoft 365 Business Central opent nieuwe mogelijkheden voor efficiëntie, klantenservice en besluitvorming. Begin met kleine stappen, experimenteer en ontdek hoe AI je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen. 

Meer weten hoe jij ook aan de slag kan met AI? Contacteer ons dan via deze link. 

In deze reeks verschenen eerder al andere blogs over Microsoft Business Central. Lees ze hier allemaal: